Buku Tamu

Leave your notes. Tinggalkan pesan Anda.

Wios henteu ngeusian rohangan imél ogé ari alim mah, asal nyerat (sandi)asma wé ari henteu nuju saig in di WordPress mah.

83 Balesan

  1. Assalamu ‘alaikum,

    Pamit berkunjung dan salam silaturrahim🙂

  2. Assalaamu’alaykum
    Abdi nuju milarian artikel2 anu aya hubunganna jeung Sunda & Islam kanggo bahan carita iseng2an (pami tiasa mah janten novel). Alhamdulilllah geuning aya keneh nu concern kana masalah ieu. Hatur nuhun yeuh ki Santri parantos ngadamel blog ieu.

    Salam kenal

    • pami anjen ngabtuhken sjrah naon wae, tinggal dongkap ka ie kota, alamat na padalrang kampung ciwantani rt 04 rw 17 ustad ateng subrata

  3. Abdi nyimpen alamat blog ieu dina bookmark blog abdi, sareng sering calik sila dina blog ieu. Abdi salut pisan ka ki santri no parantos ngelola ieu blog Islam-Sunda sacara serius pisan, Manfaat pisan sareng Insya Allah janten ibadah anu ageung. Salian ti kitu, ieu oge bakal janten sumber penting perkawis studi-studi kasundaan. Teraskeun Kang, perjuangana, abdi ngadukung…

    Moeflich Hasbullah

  4. Sampurasun…
    Sae pisan tulisan-tulisanna

    Haturnuhun

    Ki Santri: Sawalerna!

  5. Assalamualaikum…
    salam wanoh ti sim kuring
    sae ih blogna…
    tebih pisan sareng sim kuring mah…
    :p

  6. izin di link yaa….

    Ki Santri: Ehm,

  7. Assalamu’alaikum, Izin nyimpen link, sekalian sama image-imagenya.:mrgreen:

    Eh, ada stok tulisan tentang analisis tasawuf legenda Lutung Kasarung tidak ya? Kata Pak Afif (UIN Bandung), “…legenda Lutung Kasarung itu ada kemiripannya dengan ajaran suluk dalam Islam yang mencita-citakan insan kamil, bahkan juga ada kemiripannya dengan kisah Isra’ Mi’raj Nabi Muhammad Saw…”

  8. assalaam… wrwb.
    hapunteun ka sadaya nu bogaeun didiieu ….
    ieu nami abdi asli ….. bikeun ti kolot aki amin nu di pademangan tea..
    piraku urang teu nyangka sakieu ageung ngarana syekh Haji ……

    Haturnuhun ka saderek sadulur nu jien

    wasalam………

  9. Assalamu alaekum wr.wb.
    CING, MANAWI IEU MAH, AYA SERATAN ANU TIASA ATANAPI KENGING DIJANTENKEUN ACUAN NGEUNAAN UNDAK USUK BASA, OGE SILSILAH TINA SAJARAH UNGGAL PATEMPATAN

  10. oi kepada semuanya aku sangat memohon bantuannya untuk tugas sekolah ku aku cuma butuh 3 iklan sunda tentang apa aja plzzzzzzzzzz kirim ke email kuya kalo bisa kutunggu iklan nya in rachmandani_ardiyanto@yaho.co.id

  11. manwi teh teu blog sunda , geuning mani rame,uapmi tiasa punten alamatna / blog nyi mangle kang

  12. Terima kasih dengan adanya blog ini telah menambah wawasan dan saya memang penasaran sekali dengan cerita Prabu Kian Santang (Putra pertama) Prabu Siliwangi
    Saya sedang mencari buku sejarah tentang ” Babad Tanah Sunda Babad Tanah Cirebon”

    Haturnuhun

  13. Assalamu’Alikum Wr. Wb.

    Yth Bararaya tie Sunda,

    Sangat penting sekali agar setiap urang sunda mau menggali mempelajari serta menyadari dan memahami sejarah dan budayanya sendiri, bila tidak maka kita tidak akan pernah memahami kebesaran dan kejayaan bangsa kita khususnya urang sunda di jaman jauh sebelum kemerdekaan menjadi NKRI (negara kesatuan Raja Raja Indonesia menjelma menjadi RI ).

    Bila kita mau mempelajari dan menggali sejarah dan budaya kita, InsyaAllah pasti jiwa dan sanubari kita akan terpanggil muncul kepermukaan, sehingga kekisruhan dan penyelewedan moral /ahlak bangsa yang sedang terjadi di bumi nusantara kita tercinta ini kita akan dapat sembuh..Allahu Akbar. Punten mungkin hanya orang2 yg sudah sangat gila atau sangat2 bejat moral yang agak sulit tersembuhkan (?). Jjangan dulu jauh-jauh pelajari terus ilmu-ilmu dari barat sebelum kita mengetahui ilmu jati diri bangsa kita sendiri yang sebenarnya jauh-jauh lebih unggul alias lebih advance dari ilmu-ilmu barat.

    Bangsa kita terdahulu sudah jauh lebih besar dan maju jauh sebelum bangsa eropa mengenal peradaban (masih barbarian) .

    Sekali lagi percayalah pelajarilah dirimu, sejarahmu, bangsamu dan agamamu !!!, InsyaAllah jalan akan dibukakan selebar-lebarnya oleh Allah SWT untuk mencapai kejayaan bangsa NKRI kita tercinta ini. bersatu padulah wahai urang2 Sunda mari kita bangun negeri ini dengan cara2 yg sudah digariskan didalam Al Quran dan hadis serta para pinesepuh, alim ulama nusantara.

    Wassalamu’Alaikum Wr. Wb

    H.R.G.L.S.S

  14. Assalamu alikum w. wb.

    Nembe munggaran mendakan ieu situs. Minangkana mah teu kahaja. Abdi nuju milariah artikel sajarah penerjemahan di Indonesia, kalebet di Tatar Sunda. Ari breh teh mendakan Pustaka Sunda-Islam. Sae, sae pisan ieu horangan komunikasi teh. Mugi sing lana sareng masihan mangfaat ka balarea utamina ka generasi muda, para nonoman anu bakal mancen tugas neraskeun tapak lacak para sepuh -khususnya budaya Sunda sareng Islam.
    Manawi Admin kagungan artikel perkawis sajarah Tarjamah Al-Quran dina bahasa Sunda? Kalintang saena upami dipintonkeun (di-posting) di dieu.
    Sakitu heula dicekapkeun.
    Wassalam w. wb.

  15. waas hoyong maos carios si aman nu aya dina pelajaran bahasa sunda tahun 70an

  16. SALAM KENAL
    Dengan FRONT KOMUNITAS INDONESIA SATU (FKI-1, Ormas Independen). Utk lebh mengetahui kegiatan dan AD/ART FKI-1 dpt dilihat di Website:www.apindonesia.com (Klik LOGO FKI-1).
    Terima Kasih Imas Nurhayani,SE. Sekretariat:Gd.Dewan Pers. Jl.Kebon Sirih No;32-34 Jakarta Pusat. Tlp:0213503349, 3864167, 0818798586. Email:satufki@gmail.com.

  17. sampur asun,
    bingah pisan sim kuring teh tiasa mendakan situs ieu, mamanawiyan utamana mah ka kang Gibson wilujeng kenal oge ka sesepah sadaya, sim kuring nawaetu bade penelitian ngenaan bahasa Arab dikaitkeun sareng bahasa Sunda hoyong nyuhunkeun bantosan, utamina mah anu patula-patali sareng referensi, kitu kulanun, hapunten parantos wawantunan. engkin kapayun sim kuring seja nepangan. Baktosna, Dadan haryandi alumni ti IAIN Bdg, ayeuna nuju mumara nyuprih elmu di SPS UIN JKT Email: dharyandi@yahoo.co.id. Wassalam wr.wb.

  18. Assalamu’alaikum…
    Sampurasun.

    Kang haturnuhun pisan kana artikel sareng anu lain2 na abdi tiasa nambih pangatahuan sabudeureun budaya sunda…

    Upami tiasa diupdate teras ah artikel sareng beritana…

    hatur nuhun…

    Aang Zaeni M

  19. Alhamdulillahi Robbil Alamin, ayeuna mah kantun neraskeun sareng nanjeurkeun kaunggulan urang Sunda, amin

  20. Hampura para Ki Sunda kiwari, simkuring tos kapalang yakin yen nu disebut-sebut Islam ti jaman Padjadjaran tug nepika kiwari teh geuning “sufisme”. Malah mah ecesna katelah sufisme Jawa. Da henteu saperti baheula atawa kiwari jentrena “Dinul Islam” mah. Ti saprak disampurnakan ku Rasululloh nepi ka kiwari, kitu jeung kitu we Islam mah. Nu robah mah kaum muslim-na. Kokocoranna mah Islam tapi nepina ka Tatar Sunda mah dina wangunan “sufisme”.
    Mugia para pangajeng ieu blogs ngaralat, supados tong nyuat-nyuat Islam nu dina jero-jeroanna mah sufisme. Sufisme mah sufisme we tong disamarukkeun jeung Islam. Maennya Ki Sunda Wiwitan nu muamalahna islami jadi teu jelas juntrungna sabab nentang Islam di jaman Keansantang. Padahal mah nu ditentang ku Prabu Wangi teh sufisme nu diakukeun sabage Islam tug nepi kiwari, jeung disuburkeun di tanah Jawa bari mawa muatan feodalisme jeung mistis Jawa waktu medar di Padjadjaran. Cing hargaan kahanifan ki sunda Wiwitan teh, nu nolak sufisme jeung merjuangkeun tegakna muamalah islami, sanajan aki-nini urang teh teu ngaku dirina muslim oge.

  21. Sampurasun…………..wilujeng,ngiring bingah.salam kenal kasadaya we.baktos

  22. Sampurasun rempes
    As.Wr.Wb

    Manawi tiasa ngabantosan, abdi gaduh patarosan dina perkawis nganamian gedung ku bahasa sunda.
    eta gedung fungsina kanggo penunjang proses pembelajaran sapertos : perpustakaan, warnet, lab. bahasa, multimedia, e-learning, auditorium, pusat komputer. kinten-kinten nami sundana anu simpel nanging masihan arti kanu fungsi naonnya ?

    Haturnuhun

  23. ass.wr.wb
    mugia sadayana daramang,
    alhamdulillah tiasa patepang sareng dulur anu dilembur, baraya anu di kota. manawi silaturahim tiasa langgeng saterasna.
    seueur anu tiasa dijantenkeun elmu maos artikel2 anu aya dina website ieu. punten, dupi linkwebsite ‘kasundan’ na: -sundanese- teh kagungan saha? upami teu lepat mah eusina rada provokatif,geuningan. sok sanaos baraya urang anu benten kayakinan, mung rada kirang ‘fair’ perkawis konten na. kumaha pmai di hapus wae tina link kasundan?
    haturnuhun

    wassalam

  24. sampurasun!!!!!!!

    wilujeng tepang wae ka sadayana baraya nu aya di mana wae! urang pageuhkeun tali silaturahim urang sarerea!

    rampes

  25. Assalamu’alaikum… ka sadayana….!!!

  26. Assalamu alaikum,
    Sae pisan eusina, kanggo nambihan elmu pangaweruh.
    Nyuhunkeun izin ngiring nge-link blogna.
    Hatur nuhun

  27. tos lami teu ameng ka ieu milis anu adiluhung ngabantuan urang sunda nglancarkaeun basa indungna salami di pangumbara maju eruslah hatur nuhun

  28. salam kenal..banyak referensi menarik disini

  29. Punten sakedap, sambil ngantosan adan subuh, ayeuna pidangan basa Sunda di WordPress parantos sayogi, sanaos tacan sampurna. Yu ah blog WP-na urang nyobian setelkeun kana basa Sunda.

    Punten ngaganggu. Nuhun!

  30. pokona mah hidup persib nepangken sim kuring ……….aang sanjaya ari wasta mah salam pangwanoh kanggo sadayana …I love bandung 4ever

  31. ABDI UKAN URANG SUNDA…
    TAPI DARI KETURUNAN SUNDA CIREBON
    KANG JENG SUNAN GN JATI.
    PARARANTOS.

  32. Bisakah saya minta biografi KIAN SANTANG yang selengkap-lengkapnya berdasarkan naskah asli dari turun temurun.terima kasih yang sebesar-besarnya.

    wassalam.

    Dadan.

  33. Ass…
    Ngiringan ngaos di blog ieu… susuganan janten santri nu sae

  34. abdi aya kubingah pisan ngaos majalah sunda anu aya hubungan sareng kaislaman saren tatar sunda mudah mudahan nambihan kaimanan kanggo diri abdi,anu jarang ngadangu karohanian malum abdi aya dipangumbaraan tos lami pisan (usa) hatur nuhun

  35. ass..manawi sareng manawa tiasa masihan info perkawis ngical meja giok 363,8!htrnhn Iwan bin Tb.Sulaeman Suryadiningrat phone.081323155966 – 081809424445

  36. Asa ku kataji seratan-seratan nu aya di ieu blog…Salam pangwanoh yi…

  37. Manawi aya Silisilah Syeh Abdul Muhyi Ka Handap? Peryogi kanggo ningali turunanana. Hatur nuhun

  38. Manawi aya Silisilah Syeh Abdul Muhyi Ka Handap? Peryogi kanggo ningali turunanana. Hatur nuhun
    Yadi_dd70@yahoo.com

  39. ngiring nimrung akh,,,rupina kalintang pentingna kanggo urang sadayana,,,kebudayaan urang sundateh kedah teras di lestarikeun,,,

  40. hatur nuhun,,,marangga akh ka sadayana…

  41. salam kenal wae ka sadayana ti abdi urang cidolog thea…

  42. Mas n’ Mbak gimana ceh membuat blog kaya puya’e kamu. tolong beritahu carannya. yah…Please.
    e-mail q harisdemity@yahoo.com

  43. alhamdulillah, biasana mah lamun urang ngamumule leluhur sok ngajantenkeun berkah salamet. insya allah. amin

  44. askUm…… ^_^
    haTur nuhun pIsan Tina PangwerUhna,,,
    namung abdi mash hoYong NgaGaLi Langkung Jero tina PurWadaksa KahiruPan uRang SunDa nu Saestuna…..

  45. Abdimah teu ngarti ari urang jauh mah ka Baduy teh jauh dijugjug deukeut di teang ari urang leuiwdamarna mah cuek-cuek bae tuh

  46. Abdimah teu ngarti ari urang jauh mah ka Baduy teh jauh dijugjug deu
    keut di teang ari urang leuiwdamarna mah cuek-cuek bae tuh
    abdi tea : Kumajaya
    http ://pkmleuwidamarbog.wordpress.com
    e-mail ://kumajaya.com@gmail.com
    e-mail ://efrasboys@gmail.com

  47. askum ki santri..,

    thanks for all..,

    mohon doa agar saya menjadi muslim sejati di dunia dan akhirat,lahir dan batin..,
    amin..,

    wassalam..,

  48. Kang hatur nuhun pisan artikelna pikeun abdi eta teh nambihan pangatahuan anu sateuacana abdi teu terang

  49. punten hilap deui alamat e-amilna

  50. punten hilap deui alamat e-mailna

  51. kok gak ada artikel tentang Mama Ang Nuh?

  52. Sampurasun…..
    Nepangkeun…..dek nikukur. we nya.. uing pun Wagoen (Wawan Gunawan) anu nulis Sunda Tak Perlu Dibela di Kalam Jabar Republika 2004. Nuhun kasadaya nu kantos maca seratan uing. muga aya guna katut mangpaatna.

  53. neruskeun hanca. bisa aya nu butuh tulisan uing sejenna utamana ngeunaan Sunda.. sabagean aya di Kompas jabar (Ki Sunda Jadi Presiden, dll.) jeung PR (Budaya Pundung Masyarakat Sunda, dll). Dkersakeun tulas tulis di media massa teh geus 20 taun leuwih. Kitu deui bisa aya nu butuh BIOGRAFI ASEP SUNANDAR SUNARYA salah sahiji buku karya uing keneh. Rampes!

  54. assalamualaikum…
    saya sampai saat masih penasarannya dengan kebenarannya bahwa sunan gunung jati masa kecilnya tidak mau berguru ama siapapun kecuali ama nabi muhamad saw bahkan di ceritakan sunan gunung jati pernah bertemu dengan nabi muhamad saw ,…menurur buku babad cirebon , mohon penjelasanya terima kasih

    malaysia ,24 juni 2010
    anak rantau

  55. Assalamu’alaikum, Taqabbaalallahu minna waminkum amin. wilujeng kenal ti pri bados anu reueus kana basa tur budaya sunda anu tos rada teu diaranngo ku kaseueuranna urang sunda, mudah-mudahan ku ayana media ieu tiasa ngaronjatkeun deui kalungguhan basa jeung budaya sunda anu pinuh ku ageman agama Islam. Langsung we bade tumaros aya nu nyarios kieu: “Heran lamun aya urang sunda teu ngagem agama Islam”. Manawi aya nu tiasa ngajelaskeun ka simkuring, hatur nuhun. Wassalaam.

  56. asalamualaikum

    abdi yepi,
    abdi hoyong nyungkeun foto aang nuh gentur

  57. asslmkm semuanya………..au ngikut gabug,,,
    saya mau minta do’a,,, untuk mengisi mata batin,
    maksh……..???

  58. asslmkm semuanya………..aku ngikut gabug,,,
    saya mau minta do’a,,, untuk mengisi mata batin,
    maksh……..???

  59. kang pami tema sminar perkawis islam sareng sunda kinten kinten na nu sae naon nya?

  60. Hatur nuhun kana informasi, mugia jadi motivasi keur urang balarea. pun Pranamulia ti Markaz Islam Bogor j Pranamulia Institute

  61. Assalamualaikum,
    Sae pisan blog ieu. Sarat sumanget kanggo miara budaya kasundaan sareng kaislaman.

  62. sae2 teu aya deui nu baris ngamumule sajarah sunda salian ti urang sunda hudang kisunda! kantenan sajarah Islam sunda, mugi cing tiasa ngalempengkeun nu bengkok …

  63. NGIRINGAN

  64. NGiring bingah pami tos ditampi mah

  65. ass…wr wb? abdi hyg ngiringan janteun murid di ktrunan raden papak,wasalam

  66. ass…wr wb..nyuhun ken biografi na KH.Rukhiat ti cipasung atuh..
    naha teu aya biografi na nya didie..

    wassalam

  67. اَلْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَِ hatur nuhu
    n .

  68. Assalamualaikum..

    Harap dapat bantu untuk mencari maklumat tentang Sandrawinata Sailden. Desa Kuningan Cirebon.

  69. Assalamualaikum,
    Saya mempunyai kisah yang berbeda tentang masuk Islamnya Prabu Kian Santang.

    Kisah yang beredar umum Kian Santang dikalahkan dan di Islamkan oleh Sayyidina Ali tetapi kalau kita telusuri akan janggal karena masa hidup kedua tokoh ini berbeda. Sayyidina Ali hidup sejaman dgn Rasulullah Saw kira kira abad 6 masehi sedang Kian Santang Hidup pada masa kira kira abad ke 14 Masehi.

    Saya mengetahui kisah ini dari seorang Spiritual Islam dan sesepuh di bogor beliau masih keturunan Prabu Siliwangi dari garis ibu yang bersuku sunda Bogor Garut dan dari garis ayah berasal dari Aden hadramaut Yaman. tapi beliau telah berpulang kerahmatullah, dari beliau kami mengetahui tentang sejarah masa lampau khususnya pasundan.

    Menurut beliau, Kian Santang adalah paman dari Syarif Hidayatullah atau sunan gunung jati. karena Sunan gunung jati anak dari adik beliau Rara Santang yang menikah dengan Syarif Abdillah umatuddin Al khan yang masih zuriyat atau keturunan dari Rasulullah Muhammad SAW.

    Kian Santang memang seorang yang sakti mandraguna karena itu pada masa itu di Nusantara tidak ada tandingannya hingga akhirnya karena tidak ada yg mampu mengalahkan dirinya beliau melakukan tapa brata untuk memohon petunjuk orang yang bisa mengalahkanya hingga berlalu 40 hari barulah beliau mendapat wangsit untuk pergi ke negeri baghdad Irak untuk mencari orang. yang bernama Syaikh Ali Abu Said. dengan ajia bayu kilat maka hanya sekejap saja beliau telah sampai di negeri baghdad irak dan dipertemukan dengan Syaikh Ali Abu said. siapakah jati diri Syaikh Ali Abu Said ini, ternyata beliau adalah Seorang Wali Allah beliau adalah murid dari Shulthonul Aulya Sayyidi Syaikh Abdul Qodir Jaelani.

    Lewat perantaraan syaikh Ali Abu Said inilah Kian Santang masuk Islam karena seluruh kesaktian Kian Santang tawar tidak berfungsi yaitu ketika mencabut sebuah tongkat kayu puncaknya tubuh Kian Santang amblas terbenam sebatas dada ke dalam bumi singkat cerita Syaik Ali mengajak Kian Santang masuk Islam maka ditinggalkan Kian Santang yang Masih Dalam terhimpit bumi maka setelah 40 hari maka bersyahadatlah Kian Santang dengan bercucuran air mata berbarengan dgn itu terangkatlah tubuh kian santang dari himpitan bumi dan sejak saat itu Kian Santang Berguru Kepada Syaikh Ali Abu Said dan berganti nama menjadi Syaikh Rohmatul Qudus. Wallahu A’lam Bishowab.

  70. ngahaturkeun nuhun ka bapak miwah ibu nu parantos ngalahirkeun sareng ngadidik abdi ku bahasa nu sae nyaeta bahasa sunda….

  71. Sampurasun………………………..salam kenal kasadayana, hoyong ngiring bingahdina ngarojong bahasa sunda

  72. assalamu alaikum wr. wb. hapunten, ngiringan ka sadayana..nu karaos ku urang sadaya yen bahasa sunda bahasa urang jeng urang..anu katilik tina lemah lembutna….

  73. JAMAN BARU DATANG UNTUK MEMBUKA TABIR
    KONSEPSI WIWITAN YANG TAK LAIN ADALAH
    KONSEPSI SANGKAN PARANING DUMADI.

    Apa kata Mandalajati Niskala?

    Mandalajati Niskala menuturkan:
    Berbicara KONSEPSI WIWITAN tak lain
    adalah berbicara KONSEPSI PRIMA CAUSA atau
    KONSEPSI JAWAHAR AWAL & JAWAHAR AKHIR.

    JAWAHAR AWAL disebut “TATANAN WIWITAN”, yaitu
    SUNA + DA = SUNDA atau Tatanan Bumian.
    JAWAHAR AKHIR disebut “TATANAN TAMATAN”, yaitu
    SUNA + H = SUNAH atau Tatanan Langitan.

    Catatan :
    Suna = Tatanan
    Da/D = Bumian
    Ha/H = Langitan

    Sunda adalah SISTEM FITRAH BUMIAN
    disebut “FEMINIM SYSTEM”.
    Sunah adalah SISTEM FITRAH LANGITAN
    DISEBUT “MASKULIN SYSTEM”.
    Keduanya merupakan SISTEM FITRAH IBU & BAPA,
    atau WIWITAN & TAMATAN yang satu sama lain
    harus mengikat & “TIDAK BOLEH BERCERAI”
    Ikatannya sendiri adalah IKATAN
    SISTEM KESELAMATAN, yang secara bahasa
    disebut “SISTEM ISLAM”.
    Sunda adalah SISTEM ISLAM BUMIAN.
    Sunah adalah SISTEM ISLAM LANGITAN.
    Sunda adalah SISTEM KEIBUAN.
    Sunah adalah SISTEM KEBAPAAN.
    Hindarkan EGO SUNDA & hindarkan EGO SUNAH, sbb
    keduanya merupakan FITRAH YG HARUS BERSATU.
    Demikian kata Mandalajati Niskala.

    Jika demikian menurut saya (Sandi Kaladia)
    untuk kata SUNDA, kata SUNAH, kata ISLAM,
    maupun kata WIWITAN jangan memakai LEBEL
    AGAMA atau LEBEL KEPERCAYAAN, sbb ITU
    SEMUA ADALAH HAL-HAL YANG FITRAH.

    Selanjutnya MANDALAJATI NISKALA dlm penggalian
    memasuki Ruang Insun, telah Melahirkan
    Konsepsi SANGKAN PARANING DUMADI
    yg Fitrah, Original & ditemukan Sangat Anyar.
    KONSEPSI TERSEBUT BETUL BETUL BEGITU
    SEDERHANA, NAMUN SANGAT MENYERUAK
    DI KEDALAMAN YANG TANPA BATAS, sbb:

    1♥Barang siapa yang memahami NAFAS~nya,
    akan memahami rahasia HU~DA~RA~nya.
    (HU~DA~RA adalah Whitehole berupa potensi
    JAWAHAR AWAL, yang menjadi sistem
    TRI TANGTU DI BUWANA, dan jadilah ketentuan
    Tuhan SEGALA MACAM KEJADIAN
    SECARA SISTEMIK TERMASUK MANUSIA)

    2♥Barang siapa yang memahami HU~DA~RA~nya,
    akan memahami potensi HI~DI~RI~nya.
    (Potensi HI~DI~RI meliputi:
    HI adalah alam Subconcious
    DI adalam alam Concious
    RI adalah alam HIperconcious)

    3♥Barang siapa yang memahami HI~DI~RI~nya,
    akan memahami satuan terkecil DI~RI~nya.
    (Tribaka, Panca Azasi Wujud &
    Panca Maha Buta)

    4♥Barang siapa yang memahami DIRI~nya,
    akan memahami HI~DIR~nya.
    (Kesadaran Semesta = Kesadaran Manunggal)

    5♥Barang siapa yang memahami HI~DIR~nya,
    akan memahami satuan terkecil ATMA~nya.
    (Kehidupan JAWAHAR AKHIR yang mengendap
    pada Tribaka)

    6♥Barang siapa yang memahami ATMA~nya,
    akan memahami TAMAT~nya.
    (Reaktor Nuklir dari akumulasi satu
    Oktiliun Tribaka pada tubuh manusia,
    yang segera memasuki Blackhole
    untuk keluar dari Jagat Raya
    dan meledak menjadi Bigbang,
    di ruang hampa, gelap gulita,
    bertekanan minus)

    7♥Barang siapa yang memahami TAMAT~nya,
    akan memahami WIWIT~nya.
    (Ledakan Bigbang membentuk Whitehole
    yaitu berupa potensi Jawahar Awal
    di Jagat Raya Baru)

    (Peringatan dari Mandalajati Niskala:
    “JIKA ANDA SULIT UNTUK MEMAHAMI,
    LEBIH BAIK ABAIKAN SAJA. TERIMA KASIH)
    ════════════════════════════
    Mandalajati NIskala membuka sebuah tabir
    PINTU JAWAHAR AWAL
    KE PINTU JAWAHAR AKHIR

    Manusia pada hakekatnya bagian dari Tuhannya.
    Seluruh isi semesta “BERENANG-RENANG” TENGGELAM
    di dalam TUBUH TUHAN SANG MAHA BESAR.
    (Zibghotulloh).

    Sagala sesuatu termasuk Manusa MANUNGGAL
    di dalam TUBUH TUHAN SANG MAHA BESAR.
    (Sapanunggalan).

    TUHAN SANG MAHA BESAR, sekaligus juga
    Sang MAHA KECIL memiliki
    TIGA ENERGI PRIMER (Tri Tangtu Di Buwana),
    yang “gumulung” jadi tunggal, dari lingkup
    SANG MAHA BESAR sampai pada lingkup SANG MAHA KECIL
    disebut; JAWAHARA HAWAL WAL HAKHIR (JHWH), berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BENING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BENING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BENING♥

    SANG MAHA BESAR / AGUNG
    adalah “JHWH” dalam CAKUPAN ALAM MAKRO,
    yaitu ZAT ABADI SANG MAHA BESAR berupa HU~DA~RA
    YANG BERADA DALAM KEMANUNGGALAN KHALIQ,
    mimiliki:

    Energi “HU” Acining Air, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥

    Energi “DA” Acining Tanah, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥

    Energi “RA” Acining Api, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥

    Ketiganya Gumulung di dalam SAJATINING HUDARA, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA ULTRA VIOLET MENUJU PUTIH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA ULTRA VIOLET MENUJU PUTIH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA ULTRA VIOLET MENUJU PUTIH♥

    SEBAGAI PINTU HAWAL Zat Abadi Makro,
    yang disebut JAWAHAR HAWAL, yaitu:
    BIGBANG (Ledakan Nuklir) yang keluar dari WHITEHOLE.
    Inilah yang disebut proses DIA MENJADIKAN INSUN.

    SANG MAHA KECIL / LEMBUT
    adalah “JHWH” dalam CAKUPAN ALAM MIKRO,
    yaitu ZAT ABADI SANG MAHA KECIL berupa ATOM
    YANG BERADA DALAM KEMANUNGGALAN MAKHLUK,
    memiliki:

    Energi “HU” Proton, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA BIRU♥

    Energi “DA” Netron, berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA KUNING♥

    Energi “RA” Elektron. berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA MERAH♥

    Ketiganya “Gumulung” dlm SAJATINING HATOM (Atom), berupa:
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA IMPRA MERAH MENUJU HITAM♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA IMPRA MERAH MENUJU HITAM♥
    ♥POTENSI GELOMBANG CAHAYA IMPRA MERAH MENUJU HITAM♥

    sebagai PINTU HAKHIR Zat Abadi Mikro,
    yang disebut JAWAHAR HAKHIR, yaitu:
    INDUKSI INTI (Reaktor Nuklir) yg masuk ke dlm BLACKHOLE.
    Inilah yang disebut proses INSUN JADI DIA.

    (Peringatan dari Mandalajati Niskala:
    “JIKA ANDA SULIT UNTUK MEMAHAMI,
    LEBIH BAIK ABAIKAN SAJA. TERIMA KASIH)
    ════════════════════════════
    Syair Sunda:
    JAWAHAR AKHIR NGARAGA~DIA
    ditulis ku Mandalajati NIskala

    Atma na sakujur raga.
    Hanargi museur na tazi.
    Bobot Bentang JAGAT RAYA panimbangan.
    Paeunteung eujeung.

    Ziro sazironing titik Nu Maha Leutik.
    Madet dina JAGAT LEUTIK.
    Gumulung sakuliahing cahya.
    Ngahideung Nu Maha Meles.
    Ngan beuratna Maha Beurat.

    Insun gumulung nu Tilu NGAMANUNGGAL;
    PARA~TRI~NA, NI~TRI~NA jeung
    HOLIK~TRI~NA dina Jawahar Akhir.

    Tandaning Insun lulus nurubus.
    Lolos norobos, Robbah lalakon.
    Kaluar tina Sapanunggalan Gusti Nu Maha Suci.
    Bitu ngajelegur.
    Manggulung-gulung kabutna.
    Huwung nungtung ngahujung.

    Jadi jumadi ngajadi.
    INSUN ROBBAH NGARAGADIA.
    Gelar Ngajawahar Awal.
    Gusti papanggih jeung Gusti.
    Dina babak carita SAWA~RAGA~ANYAR.

    Ahuuung Ahuuung Ahuuung Aheeeng.
    ════════════════════════════
    Filsuf Sunda MANDALAJATI NISKALA, sbg:
    Zaro Bandung Zaro Agung
    Majelis Agung Parahyangan Anyar.

    Klik di google Mandalajati Niskala
    BACALAH SELURUH SULUR BUAH PIKIRANNYA.

    Pengirim Komentar:
    @Sandi Kaladia

  74. Terima kasih informasinya, menambah wawasan saya. Kunjungi juga website saya ya di http://cirebonan.org/

  75. Assalamu’alikum…
    salam baktos ka sadayana…

  76. KaHaturkeun,..haturnuhun pisan..kang.artikelna ku abdi ieu bd print diarsipkeun.abdi nyuhunkeun doarestuna.

  77. Sa teacana Hampunten,bilih abdi lancang,ka sadayana.abdi nyuhun hampurana.abdi nyerat lukisan kaligrafi islam bendera cirebon.nyuhunkeun restuna ka kulawargi karaton kasepuhan,kanoman kasultanan cirebon,oge teu hilap amitan ka urang sunda dayana.menta izin bilih na,lukisan na bd di candak helua ka cirebon.bd pamitan

  78. Mohon saya minta refensi cerita tentang cirebon, Jika berkenan saya akan bertemu dengan anda, Silahkan bisa contact saya 085318955333

  79. assalamualikum…hoyong penjelasan na tentang di ayakeun na haol sreng tahlilan..hatrnhun

Kantunkeun Balesan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Robih )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Robih )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Robih )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Robih )

Connecting to %s

%d bloggers like this: